Sådan anvender vi cookies på Entrade.dk
Teknisk nødvendige cookies
Marketing- og optimeringscookies
Cookies kan frit deaktiveres i den besøgendes browser. Dog med en forringet brugeroplevelse som resultat. Ønsker du at slette dine cookies, kan du finde guides til dette her:
- Internet Explorer
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
- Opera
- Safari
- Flash cookies – alle browsere
- iPhone, iPad og iPod
- Smartphones med Android
- Smartphones med Windows 7
Indsamling, anvendelse og beskyttelse af personoplysninger
1. Introduktion
2. Hvilke oplysninger indsamler og behandler virksomheden?
Som kunde hos virksomheden er der en række oplysninger, som er nødvendige for virksomheden at indhente for at kunne varetage den daglige drift. Oplysningerne er nødvendige for at oprette et kunde-virksomheds-forhold.
Det drejer sig om oplysninger vedr. kundens:
- Firmanavn
- CVR-nummer
- EAN-nummer
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- KMO-nummer
- Navn på kontaktperson(er)
- Titel på kontaktperson(er)
- E-mailadresse(r) på kontaktperson(er)
- Telefonnummer(telefonnumre) på kontaktperson(er)
- Mailkorrespondance(r)
- Ordrer og fakturaer
Virksomheden indsamler oplysninger om dig, når du:
- Opretter dig som bruger på virksomhedens hjemmeside, www.entrade.dk
- Foretager køb
- Sender forespørgsler eller på anden vis interagerer med virksomheden
- Tilmelder dig og/eller interagerer med online markedsføringsmaterialer. Dette er ikke kun begrænset til nyhedsbreve, annoncer på tredjepartshjemmesider eller lignende.
Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere en ydelse eller et produkt, markedsføre ydelser og produkter eller behandle forespørgsler.
Virksomheden indsamler og/eller køber ikke personhenførbare oplysninger fra tredjepart.
Ved fakturering opbevares fakturerings- og bankoplysninger i henhold til gældende love på området – herunder hvidvasknings- og borføringsloven.
3. Hvad bruger virksomheden oplysningerne til?
Tidligere fakturaer bruger virksomheden til at se kundens handelshistorik. Det kan blandt andet hjælpe kunden, hvis denne ikke husker, hvilke varer denne tidligere har handlet.
Ligeledes bruger virksomheden de indsamlede informationer til at kunne opretholde servicering af kundeforhold samt at markedsføre produkter og services.
4. Videregivelse af oplysninger
5. Sikkerhed
Virksomhedens interne databeskyttelsespolitik har til formål at sikre adgangen samt behandlingen af persondata. Følgende er listet en række foranstaltninger, der er særligt væsentlige i forhold til virksomhedens indsamling, opbevaring og behandling af kundens oplysninger. Som en del af virksomhedens interne databeskyttelsespolitik, er det virksomhedens ansvar at sikre, at samtlige medarbejdere har den nødvendige uddannelse og indsigt i forhold til kundens persondata.
Det er virksomhedens pligt at instruere dens medarbejdere, der har adgang til eller på anden vis varetager behandlinger af persondata, om hvordan disse data skal behandles.
Særligt væsentlige sikkerhedsforanstaltninger:
- Vurdering samt klassificering af data for at sikre korrekt indsamling heraf samt implementering af relevante sikkerhedsforanstaltninger. Herunder evt. kryptering og anonymisering.
- Adgangen til data begrænses til et nødvendigt og tilstrækkeligt omfang og adgangen gives udelukkende til relevante medarbejdere.
- Redegørelse for virksomhedens sikkerhedsstruktur. Herunder også redegørelse for overførsel af data mellem relevante medarbejdere.
6. Revision af oplysninger
Virksomheden forpligter sig til løbende at opdatere kundens data. Dataene indsamlet af virksomheden beror på kundens indberetninger herom. Derfor forpligter kunden sig til at informere virksomheden om ændringer i data, der er relevant for at opretholde et kunde-virksomheds-forhold, som tidligere beskrevet.
7. Varighed og ophør
Indholdet i dette dokument er gældende så længe kunden indgår i et kundeforhold med virksomheden. Efter kundeforholdets ophør, gemmes kundens oplysninger i op mod 5 år plus løbende kalenderår. Dette svarer til kravene fra regnskabslovningen, som virksomheden skal efterleve. Dette er udelukkende gældende for data, som er relevant i henhold til regnskabslovgivningen, samt data, der kan vise sig relevant og gavnligt for kunden, der gemmes. Det kan eksempelvis være data om dato for indkøb af bestemte varer, som er relevant i forhold til evt. garantier og reklamationsrettigheder.
Underleverandører:
-
Entrade AB, Sverige
-
Entrade AS, Norge
-
Compu Revision A/S
-
Kragh IT ApS
-
Visma e-conomic A/S
-
SmartWeb
- Heyloyalty