Cookies og persondatapolitik

Opdateret februar, 2023
Sådan anvender vi cookies på Entrade.dk
Hos Entrade A/S anvender vi cookies på https://www.entrade.dk for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Altså bruger vi cookies til løbende at forbedre vores brugeres oplevelse på vores hjemmeside. Du kan herunder læse mere om, hvilke cookies https://www.entrade.dk anvender samt til hvilket formål, de er anvendt.
Teknisk nødvendige cookies
https://www.entrade.dk administreres af SmartWeb. Entrade A/S bruger cookies, som vi anvender til at genkende dig, når du besøger vores hjemmeside. Derudover bruger vi SmartWebs cookie-script til at se, om du er blevet informeret omkring hjemmesidens brug af cookies. På den måde, undgår du at skulle godkende vores brug af cookies hver gang, du besøger vores hjemmeside.
Marketing- og optimeringscookies
Vi anvender disse cookies for at få en optimal drift af vores hjemmeside. Dette gælder blandt andet Google Analytics, som vi bruger til at analysere, hvordan du anvender vores hjemmeside. De indsamlede oplysninger bliver sendt og gemt på Googles servere. Vi anvender også en cookie ved visning af Youtube-film på https://www.entrade.dk. Med denne cookie registrerer Youtube, hvilke videoer du har set, og hvor meget af dem du har set. 
Kan jeg slette cookies?

Cookies kan frit deaktiveres i den besøgendes browser. Dog med en forringet brugeroplevelse som resultat. Ønsker du at slette dine cookies, kan du finde guides til dette her:

 

Indsamling, anvendelse og beskyttelse af personoplysninger

1. Introduktion
Som kunde hos Entrade A/S (herefter kaldet: ”kunden”), er det nødvendigt for Entrade A/S (herefter kaldet: ”virksomheden”) at gemme en række oplysninger om kunden.
 
Dette dokument er udarbejdet af virksomheden og har til hensigt at overskueliggøre, hvilke oplysninger virksomheden gemmer, hvorfor disse gemmes samt hvor længe. Dette er virksomhedens fortolkning af General Data Protection Regulation (GDPR), som træder i kraft 25. maj, 2018.
 
Har en kunde spørgsmål til indholdet af dette dokument, er kunden til enhver tid velkommen til at kontakte virksomheden. Kunden kan ligeledes kontakte virksomheden for at få indsigt i, hvilke oplysninger virksomheden gemmer om vedkommende.
2. Hvilke oplysninger indsamler og behandler virksomheden?
Du kan til enhver tid tilgå virksomhedens hjemmeside, www.entrade.dk, uden at oplyse os om dine persondata. Når du tilgår denne hjemmeside, uddeles der et ID til din session. Dette ID kan ikke identificere dig som person.
 

Som kunde hos virksomheden er der en række oplysninger, som er nødvendige for virksomheden at indhente for at kunne varetage den daglige drift. Oplysningerne er nødvendige for at oprette et kunde-virksomheds-forhold.

 

Det drejer sig om oplysninger vedr. kundens:

  • Firmanavn
  • CVR-nummer
  • EAN-nummer
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • KMO-nummer
  • Navn på kontaktperson(er)
  • Titel på kontaktperson(er)
  • E-mailadresse(r) på kontaktperson(er)
  • Telefonnummer(telefonnumre) på kontaktperson(er)
  • Mailkorrespondance(r)
  • Ordrer og fakturaer

 

Virksomheden indsamler oplysninger om dig, når du:

  • Opretter dig som bruger på virksomhedens hjemmeside, www.entrade.dk
  • Foretager køb
  • Sender forespørgsler eller på anden vis interagerer med virksomheden
  • Tilmelder dig og/eller interagerer med online markedsføringsmaterialer. Dette er ikke kun begrænset til nyhedsbreve, annoncer på tredjepartshjemmesider eller lignende.

Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere en ydelse eller et produkt, markedsføre ydelser og produkter eller behandle forespørgsler.

Virksomheden indsamler og/eller køber ikke personhenførbare oplysninger fra tredjepart.

Ved fakturering opbevares fakturerings- og bankoplysninger i henhold til gældende love på området – herunder hvidvasknings- og borføringsloven.

3. Hvad bruger virksomheden oplysningerne til?
Oplysninger, som virksomheden indsamler, er nødvendige for at virksomheden kan ekspedere kundens ordrer. Det drejer sig bl.a. om firmanavn, CVR-nummer, adresse, KMO-nummer og e-mailadresser.
 
Nogle af oplysningerne som eksempelvis telefonnumre og e-mailadresser bruges til at kontakte kunden vedr. ordrer, så som f.eks. restlevering, opfølgning og aktuelle informationer vedr. det handlede.

 

Tidligere fakturaer bruger virksomheden til at se kundens handelshistorik. Det kan blandt andet hjælpe kunden, hvis denne ikke husker, hvilke varer denne tidligere har handlet.

 

Ligeledes bruger virksomheden de indsamlede informationer til at kunne opretholde servicering af kundeforhold samt at markedsføre produkter og services.

4. Videregivelse af oplysninger
Som en del af virksomhedens drift, anvender virksomheden underleverandører. Sådanne underleverandører kan være andre selskaber inden for Entrade-koncernen, som Entrade A/S er en del af, eller tredjepartsleverandører i og uden for EU/EØS. Virksomhedens liste af underleverandører findes www.entrade.dk/cookies-og-persondatapoitik/. Listen er til enhver tid opdateret.
 
Virksomheden forpligter sig til at sikre, at dennes underleverandører (hvad enten disse er etableret inden for eller uden for EU/EØS) skal overholde tilsvarende forpligtelser og krav, som er beskrevet i dette dokument. Fra 25. maj 2018 skal virksomheden sikre, at alle, der behandler oplysningerne enten er underlagt en særlig aftale, på anden vis forpligter sig til fortrolighed eller er underlagt tavshedspligt. Dette gælder eksempelvis underleverandører, samarbejdspartnere og medarbejdere.
5. Sikkerhed
Fra 25. maj 2018 skal virksomheden iværksætte alle sikkerhedsforanstaltninger, der kræves for at sikre et passende niveau af sikkerhed og privatlivsbeskyttelse. Virksomheden er forpligtet til at sikre sådant passende sikkerhedsniveau i forhold til opbevaring og behandling af kundens oplysninger. Det sker ved at sikre relevante sikkerhedsforanstaltninger (fysiske og tekniske såvel som organisatoriske), som beskrevet i GDPR artikel 32. Dertil kommer, at virksomheden skal behandle personoplysninger i overensstemmelse med god databehandlingsskik, jf. de til enhver til gældende regler og forskrifter for behandling af persondata.
 

Virksomhedens interne databeskyttelsespolitik har til formål at sikre adgangen samt behandlingen af persondata. Følgende er listet en række foranstaltninger, der er særligt væsentlige i forhold til virksomhedens indsamling, opbevaring og behandling af kundens oplysninger. Som en del af virksomhedens interne databeskyttelsespolitik, er det virksomhedens ansvar at sikre, at samtlige medarbejdere har den nødvendige uddannelse og indsigt i forhold til kundens persondata.

 

Det er virksomhedens pligt at instruere dens medarbejdere, der har adgang til eller på anden vis varetager behandlinger af persondata, om hvordan disse data skal behandles.

 

Særligt væsentlige sikkerhedsforanstaltninger:

  • Vurdering samt klassificering af data for at sikre korrekt indsamling heraf samt implementering af relevante sikkerhedsforanstaltninger. Herunder evt. kryptering og anonymisering.
  • Adgangen til data begrænses til et nødvendigt og tilstrækkeligt omfang og adgangen gives udelukkende til relevante medarbejdere.
  • Redegørelse for virksomhedens sikkerhedsstruktur. Herunder også redegørelse for overførsel af data mellem relevante medarbejdere.
6. Revision af oplysninger

Virksomheden forpligter sig til løbende at opdatere kundens data. Dataene indsamlet af virksomheden beror på kundens indberetninger herom. Derfor forpligter kunden sig til at informere virksomheden om ændringer i data, der er relevant for at opretholde et kunde-virksomheds-forhold, som tidligere beskrevet.

7. Varighed og ophør

Indholdet i dette dokument er gældende så længe kunden indgår i et kundeforhold med virksomheden. Efter kundeforholdets ophør, gemmes kundens oplysninger i op mod 5 år plus løbende kalenderår. Dette svarer til kravene fra regnskabslovningen, som virksomheden skal efterleve. Dette er udelukkende gældende for data, som er relevant i henhold til regnskabslovgivningen, samt data, der kan vise sig relevant og gavnligt for kunden, der gemmes. Det kan eksempelvis være data om dato for indkøb af bestemte varer, som er relevant i forhold til evt. garantier og reklamationsrettigheder.

 

Underleverandører:
  • Entrade AB, Sverige
  • Entrade AS, Norge
  • Compu Revision A/S
  • Kragh IT ApS
  • Visma e-conomic A/S
  • SmartWeb
  • Heyloyalty